رازهای 50 تومانی ایران(دود بشه بره تو چشم دشمنا)

[تصویر: 34cuzqarzqekal0emdn2.jpg]

عمر و احادیثی که درباره او نقل شده است

امام صادق علیه السلام فرمودند: ما طائفه بنی هاشم (اهل بیت علیهم السلام) کوچک و بزرگ خود را به سب و لعن آن دو و بیزاری جستن از آن دو (عمر و ابابکر) امر می نمائیم.  (معجم رجال الحدیث ج15 ص129)


برای بیزاری جستن از آن دو بقیه را در ادامه مطلب ببینید

ادامه نوشته

حدیث امام صادق درباره عمر بن خطاب لعنت الله علیه

امام صادق (ع) :

هرکس  در کفر آن دو (ابوبکر و عمر ملعون) شک کند  خود  کافر است

(سند :بحار الانوار ج۸ ص ۳۳۶  و ج ۲۷ ص۵۵ ح۱۱  )

و من  می توانم بنویسم فقط

 مهدی حی


ادامه نوشته

عمربن خطاب کیست و چگونه  به و جود آمد

به علت دلایل غیر قابل فهم  برخی از مذاهب  این مطلب را در  ادامه مطالب  ببینید

ادامه نوشته

نظریة امام جعفر صادق ( ع ) در مورد کهکشانها و جسم تاریک

یکی از قوانینی که امام جعفر صادق ( ع ) در فیزیک ابراز کرد ، قانون مربوط به کدر بودن اجسام و شفاف بودن آنهاست. امام این قانون را چنین بیان داشت : هر جسمی که جامد وجاذب باشد کدر است و هر جسمی که جامد و دافع باشد کم یا بیش شفاف جلوه می کند . از او پرسیدند که جاذب چه می باشد ؟ در جواب گفت : جاذب حرارت . این نظریة فیزیکی که امروز می دانیم یک قانون علمی است به قدری جالب توجه می نماید که آدمی حیرت می کند چگونه در نیمه دوم قرن هفتم میلادی مردی توانسته است یک چنین نظریة بدیع را ابراز نماید . امروزه ما می دانیم علت اینکه بعضی از اجسام کدر و بعضی شفاف به نظر می رسند چیست و با مقایسة قانون علمی به اثبات رسیده ( در مورد اجسام سیاه و شفاف ) و این نظریه ، به خوبی تطابق آنها را متوجه می شویم .

همچنین این نظریه را به گونه ای دیگر می توان برسی کرد و آن قانون فیزیکی در مورد اجسام رسانا و عایق است ، این قانون می گوید هر جسم که حرارت به سهولت از آن عبور کند ( یعنی هادی حرارت باشد ) و امواج الکترومانیتیک از آن عبور نماید تیره است و درخشندگی ندارد اما اجسامی که حرارت به خوبی از آنها عبور نمی کند و امواج الکترومانیتیک را عبور نمی دهند عایق می باشند و درخشندگی دارند . نظریة کلی امام جعفر صادق ( ع ) در مورد تیره بودن یا درخشندگی اجسام نیز بر اساس جاذب بودن است و با کمی دقت مشاهده می کنیم که این قانون فیزیکی و نظریة امام بر هم منطبق می باشند و از دیدگاه کلی تفاوتی با یکدیگر ندارند .

تئوری نور از نظر امام جعفر صادق ( ع ) :

یکی از بدایع علمی امام صادق ( ع ) نظریة او راجع به نور می باشد ، او گفته است که نور از طرف اشیاء به چشم ما می رسد از نوری که از طرف هر شیئی بسوی چشم ما می آید فقط قسمتی از آن بر چشم ما می تابد و به همین جهت ما اشیاء دور را به خوبی نمی بینیم و اگر تمام نوری که از یک جسم دور به سوی چشم می آید ، به دیده برسد ما آن را نزدیک خواهیم دید ، همچنین اگر بتوان وسیله ای ساخت که با کمک آن تمام نوری را که از یک شییء دور می آید به چشم تابانید در صحرا شتری را که در فاصلة سه هزار ذرع می چرد در فاصلة شصت ذرعی خواهیم دید یعنی پنجاه بار آن را نزدیکتر مشاهده خواهیم کرد .

این تئوری بوسیلة شاگردان امام جعفر صادق ( ع ) به اطراف رفت و بعد از اینکه در جنگهای صلیبی تماس بین شرق و اروپا زیاد شد به اروپا منتقل گردید و سالها در دانشگاههای اروپا تدریس شد ، همین نظریه بود که سبب اختراع اولین دوربین در سال ١۶٠٨ میلادی توسط فلاماندی گردید و این دوربین نمونه ای شد برای اینکه گالیلة معروف بتواند دوربین فلکی خود را بسازد و با آن انقلابی در علم نجوم و کیهان شناسی بوجود آورد . باید بگوییم وقتی از گالیله می پرسیدند که چه می شود که دوربین او اجرام آسمانی را نزدیک می کند و با آن می توان کوههای ماه را دید ، تئوری نور را که امام جعفر صادق ( ع ) گفته بود تکرار می کرد و می گفت این دوربین تمام نوری را که از اجرام سماوی بسوی چشم می تابد جمع آوری می نماید و در نتیجه آنچه در فاصله سه هزار قدمی است طوری نزدیک به چشم می آید که گویی در فاصلة شصت قدمی می باشد . به راستی اگر این تئوری از طرف امام جعفر صادق ( ع ) ابراز نمی شد آیا فلاماندی ( لیپرشی ) و گالیله می توانستند دوربین فلکی بسازند و گالیله با مشاهدات خود نظریة کوپرنیک و کپلر را مبنی بر گردش اجرام دنیای خورشیدی به دور خورشید تأیید نماید ؟ نکتة جالب در این تئوری امام جعفر صادق ( ع ) این است که او می گفت نور از طرف اشیاء به سوی چشم ما می آید در صورتی که قبل از او می گفتند که روشنایی از طرف چشم به سوی اشیاء می رود .

امام جعفر صادق ( ع ) در مورد سرعت و حرکت نور هم نظریه ای ابراز کرد که با توجه به عصر او بسیار جالب توجه می باشد . او گفت سرعت نور که به طرف چشم ما می آید فوری است و از انواع حرکات است ، وی همچنین گفت : نور قوی می تواند اجسام سنگین را به حرکت درآورد و نوری که در کوه سینا بر موسی آشکار گردید از نورهایی بود که اگر مشیت خداوند تعلق می گرفت کوه را به حرکت در می آورد . ممکن است فکر کنیم بر طبق این نظریه ، امام صادق ( ع ) اساس تئوری لیزر را پیشگویی کرده است ، اما به عقیدة ما آنچه امام صادق ( ع ) راجع به حرکت و سرعت نور و اینکه نور از اشیاء به چشم ما

می تابد گفت ، اهمیتش بیشتر از تئوری لیزر بطور ساده است . چون از زمان قدیم در بین اقوام مختلف عقیده بر این بود که نور می تواند اجسام را به حرکت درآورد ولی آنچه امام صادق ( ع ) راجع به سرعت ، حرکت و تمرکز نور و اینکه نور از اشیاء به چشم ما می تابد گفت ، مخصوص اوست و قبل از او در جایی گفته نشده است .

نظریة امام جعفر صادق ( ع ) در مورد ستارگان و کهکشان ها ، انواع و اجزای آنها :

در مباحث علمی گذشته مبحثی وجود ندارد که امام جعفر صادق ( ع ) راجع به آن اظهار نظر نکرده باشد و بعضی از نظریه های علمی او بطوریکه بیان کردیم در علوم امروز هم پیشگام و پیشتاز است . از دیگر نظریات امام جعفر صادق ( ع ) نظریة او راجع به نور ستارگان است ، او گفته است که در بین ستارگانی که شب در آسمان می بینیم ، ستارگانی هستند که آنقدر نورانی می باشند که خورشید در قبال آنها تقریبًا بی نور است . آنچه باید گفت اینکه این موضوع امروز بسیار واضح می نماید ، اما در بیش از دوازده قرن قبل ، بسیار دور از ذهن می نمود بطوریکه تا این اواخر نیز این موضوع ، مضحک و نامعقول به نظر می رسید ، همچنین امام صادق ( ع ) توضیحاتی بسیار جالب راجع به کهکشانها بیان کرده است که باور آنکه این گفته در بیش از دوازده قرن قبل و آن هم در مکانی چون عربستان بیان شده است بسیار مشکل است . وی گفت : دنیا منحصر به یکی و دو تا نیست و دنیاهای متعدد وجود دارد ، این دنیاهای متعدد بر طبق نظریة امام صادق ( ع ) به دو دسته تقسیم می شود ، دسته ای از آنها عالم اکبر است و دسته ای دیگر عالم اصغر . از شماره عوالم اکبر و اصغر از وی سؤال کردند و جواب داد که جز خداوند هیچکس از شمارة آنها خبر ندارد و با هیچ عدد نمیتوان شمارة عوالم را تعیین کرد . علم امروزی این گفته را تصدیق می نماید و هر قدر که نجوم پیشرفت می نماید منجمین می فهمند که شمارة کهکشانهایی که در جهان است بیش از آن می باشد که تصور می کردند ، بنابراین منطقی ترین نظریه راجع به تعداد دنیاهای بزرگ و کوچک ( کهکشانها ) همان است که امام صادق ( ع ) گفت و اظهار کرد که به غیر از خداوند کسی از تعداد آنها اطلاعی ندارد . همچنین فرق بین عالم کبیر و عالم صغیر از لحاظ امام جعفر صادق ( ع ) در حجم آن است نه در جرم آن ، و این هم نظریه ای است که علم فیزیک آن را به خوبی تصدیق می کند .

نظریة امام جعفر صادق ( ع ) راجع به حرکت سیارات و کهکشانها :

بر طبق قانون هابل تمام کهکشانها با سرعتی متناسب با فاصلة آنها از مکان ما در زمین از ما دور می شوند ( Vi = H× Ri ). جالب است بدانید این قانون را امام صادق ( ع ) به خوبی توضیح داده است ، وی بیان داشته است که دنیاهایی که وجود دارد به یک حال نمی ماند و گاهی وسعت به هم می رساند و زمانی از وسعت آن کاسته می شود و منقبض می گردد ، هر یک از این انبساط ها و انقباض ها دوره ای دارد یعنی در یک دوره دنیاها در حال انبساط و در دورة دیگر در حال انقباض هستند .

این نظریه نیز همانند بسیاری از نظریات دیگر امام جعفر صادق ( ع ) تا قرنها بعد در نظر دانشمندان بی اساس جلوه می کرد تا اینکه از قرن هجدهم میلادی به بعد با ساخته شدن دوربین های نجومی که قدرت بیشتری داشتند ، این نظریه در ذهن دانشمندان استناد بیشتری یافت و در آغاز قرن بیستم میلادی آبه لمتر که کسوت روحانی هم در برداشت و استاد دانشگاه در بلژیک بود برای اولین بار در دوره های جدید علمی متوجه گردید که عده ای از کهکشانهایی که به دنیای خورشیدی ما نزدیک تر هستند و بهتر می توان آنها را دید به تدریج از یکدیگر دور می شوند و به اطراف پراکنده می گردند ، این موضوع با قانون هابل بطور رسمی اثبات گردید .

در پایان باید گفت که آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت تنها چند نظریه از نظریات احیاگر دین حضرت محمد ( ص ) در علم فیزیک بود اما باید گفت که امام صادق ( ع ) در بسیاری از علوم دیگر نیز دارای نظریات و گفته هایی بسیار جالب هستند که بیان آنها مجالی دیگر می طلبد . حال با توجه به شرایط زمانی و مکانی امام ( ع ) آیا چنین نظریاتی بدیع را می توان تنها ناشی از نبوغ ایشان دانست؟ باید گفت که چنین چیزی امکان ندارد یعنی یک فرد هر چند دارای استعداد و نبوغی بزرگ اما در بیش از دوازده قرن قبل و در جزیره العرب نمی تواند و نباید دارای چنین گفته هایی باشد و اکنون که چنین چیزی وجود دارد آیا تأییدی بر علم لدنی امامان معصوم ما نیست ؟

منبع: Hormozgan University Physics Institute Magazine

احادیث امام صادق

 امام صادق (ع) :

امام صادق علیه السلام بعد از هر نماز واجب ۴ مرد و ۴ زن را لعن می‌فرمود: عمر، ابابكر، عثمان و معاويه، عايشه، هند، حفصه، ام حكم خواهر معاويه.

تهذيب: ج 2، ص 321 ـ كافی: ج 3، ص 342 ـ بحارالانوار: ج 30، ص 397 از تهذيب و...

 

عَن یَزیدَ الصّائِغِ قالَ: قُلتُ لِاَبی عَبدِاللهِ (ع) : رَجُلٌ عَلَی هذا الاَمرِ اِن حَدَثَ کَذَبَ وَ اِن وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِن اَوتُمِنَ خانَ؛

ما مَنزِلَتُهُ ؟ قال: هیَ اَدنی المنازِل مِن الکُفرِ وَ لَیسَ بِکافِر


یزید بن صائغ گوید: به امام جعفر صادق عرض کردم که : مردی هست که شیعه است ولی اگر سخن گوید دروغ می گوید و اگر وعده دهد به وعده اش وفا نمی کند و اگر امینش شمرند خیانت می کند؛ چنین کسی چه مقام و منزلتی دارد ؟ حضرت فرمود: منزلت او نزدیکترین منزلها به کفر است ولی کافر نیست.

(جهاد با نفس، ح 479)
اِمتَحِنُوا شِیعَتَنا عِندَ ثَلاثٍ:

عِندَ مَواقیتِ الصلَواتِ کیفَ مُحافَظَتُهُم علَیها،


وعِندَ أسـرارِهِم کیفَ حِفظُهُم لَها عَن عَدُوِّنـا،


و إلى‏ أموالِهِم کیفَ مُواساتُهُم لإِخوانِهم فیها


شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید :


در مواظـبـت بر اوقـــات نمـــازها ،


در نگهدارى اسرارشان از دشمنان ما


و در همدردى و کمک مالى به برادرانشان
  
(میزان الحکمه، باب صفات الشّیعه)

 چهل حدیث ناب از امام جعفر صادق (ع)

ادامه نوشته

برنامه درایو ها

به نام خدا
سلام
امروز میخام براتون سی دی ای رو به فروش بذارم  که خیلیا دنبالشند.
همه می دونند بعد از نصب مجدد ویندوز بسیاری از برنامه ها مثل کارت صدا و درایو ها پاک می شند و شما دوباره باید نصب کنید.خیلی ها  سیستم هایی از نوع ان ورد  ندارند و مجبورند که سی دی های درایو هاشونو یدک بکشند و یا  همیشه بکآپ بگیرند و ریستوری کنند.اما می تونند با  خرید این2 دی وی دی به قیمت 8000 تومن و بدون هزینه پستی  تمام درایو های کامپیوترشونو  نصب کنند.این برنامه ای که در قالب  دی وی دی بنده ارائه می کنم تمامی درایو هایی هست که کامپیوتر ها دارند.این  دی وی دی شامل تمام کارت صدا ها و درایو های کامپیوتر ها و لب تاپ هاست و بیشتر بدرد کسایی میخوره که میرند واسه کسی  ویندوز نصب کنند وطرف سی دی های اصلی کامپیوترشو گم کرده.خلاصه خودم نصاب ویندوز تو خونه ها هستم و از این برنامه لذت و استفاده کامل رو می برم
این دی وی دی شامل دو حلقه هست که با 15 درصد تخفیف براتون می فرستم
هرکس خواست می تونه برام پیامک بده و یا به راههای ارتباطی ما  پیام بفرسته و یا به ایمیل  یا رایانامه ما هم  درخواست و بفرسته تا من هم بگم باید چی کار کنه
تلفن خرید:09198720720
ایمیل:erfan_moradi22@yahoo.com

بند خاطرات

داروگ هم باز خواند ؛دیگر اما باران ؛با ترانه نچکید

خانه از سرزده مهمان های  کوکب خانم خالی بود

ریزعلی هم دخترش کبری را

پی تصمیم شوهر کردنش تنها می گذاشت

یاد آن روزها بخیر

مهر کارنامه یمان

"اسلام پیروز است"بود

راستیکه چه شده؟

این همه فاصله از کجا آمده اند

این همه خاطره هایی که تجلی گه فهمیدنشان ؛ پیک نوروزی و ایثار دو کاج بود؛کجا دفن شده اند؟!

بارالها.....

قسمتی کن که نباشد دفتر خاطره هایم چون این یادها دفن شود

وبماند حسرت یک روز کودک بودنم

حدیث

امام علیعلیه السلام ازرسولخداصلی الله علیه وآله وسلّم روایت کرده که فرمودند: یا علی! آیا به تو نیاموزم کلماتی که در ورطه ی [امری که خلاصی از آن دشوار باشد] یا بلایی افتادی، پس بگو:« بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولاقوّة الاّ بالله  العلی العظیم» زیرا خداوند عزّوجلّ به برکت این دعا آنچه خواهد از اقسام بلا از تو دور کند.

5- رسولخداصلی الله علیه وآله وسلّم فرمودند: تب گناهان را می ریزد چنانکه درخت برگهای خود را می ریزد.

ادامه نوشته

حدیث قدسی

یا أحمَدُ، لَیْسَ شَيْءٌ مِنَ العِبادَةِ أحَبَّ إلَيَّ مِنَ الصَّمْتِ والصَّوْمِ، فَمَن صامَ ولَمْ یَحْفَظْ لِسانَهُ کانَ کَمَن قامَ ولَمْ یَقْرَأ في صَلاتِهِ.ای احمد! هیچ عبادتی نزد من محبوب‌تر از خاموشی و روزه نیست؛ پس اگر کسی روزه بگیرد، ولی مراقب زبان خود نباشد، مانند کسی است که به نماز بایستد ولی در آن قرائت نداشته باشد. بحار الأنوار، ج 74، ص 29


 sea gulls...

ویژه ارسالی دوستی دو فرقه مسلمان

پذیرش مسئولیت
پیامبر اكرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله):
أیُّمَا امْرِئٍ وَلِيَ مِنْ أمْرِ المُسْلِمِینَ وَلَمْ یَحُطْهُم بِما یَحُوطُ بِهِ نَفْسَهُ لَمْ یَرَحْ رائِحَةَ الجَنَّةِ.
هر کس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده گیرد و در کار آن‌ها مانند کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. کنزالعمال، ج 6، ص 20، ح 14654


فضیلت نماز جماعت
پیامبر اکرم (صلّی‌ ‌الله‌ عليه وآله):
صَلاةُ الرَّجُلِ فِي جَمَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ صَلاتِهِ فِي بَيْتِهِ أرْبَعِينَ سَنَةً.
یک نماز جماعت بهتر از چهل سال نماز فُرادیٰ در خانه است. مستدرک الوسائل، ج 6، ص 446


آبروی مسلمان
پيامبر خدا (صلّى الله عليه و آله) :
مَن رَدَّ عَن عِرْضِ أخِیهِ المُسْلِمِ وَجَبَتْ لَهُ الجَنَّةُ اَلْبَتَّةَ.
هرکس آبروی برادر مسلمانش را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ص 14


 پرستاری
پیامبر اکرم (صلّی ‌‌الله عليه وآله):
مَنْ سَعیٰ لِمَرِیضٍ فِي حَاجَةٍ ـ قَضَاهَا أوْ لَمْ یَقْضِهَاـ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَیَوْمٍ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ.
هر كس برای نیاز بیماری بكوشد ـ چه آن را برآورده سازد، چه نسازد ـ مانند روزی كه از مادرش زاده شده، از گناهانش پاک می‌شود. من لایحضره الفقیه، ج 4، ص 16



سفر
پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه وآله):سافِرُوا تَصِحُّوا وتَغْنَمُوا.
سفر کنید تا سلامت باشید و سود به دست‌ آورید. نهج الفصاحه، ص 519



 عیب پوشی
پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله):
مَن عَلِمَ مِن أخِیهِ سَیِّئَةً فَسَتَرَها، سَتَرَ اللهُ عَلَیهِ یَومَ القِیامَةِ.
هر که از برادر خود گناهی بداند و آن را بپوشاند، خداوند در روز قیامت گناهان او را بپوشاند. المعجم الکبیر طبرانی، ج 19، ص 440



پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله):
ما أصابَ المُؤمِنَ مِن نَصَبٍ ولا وَصَبٍ ولا حُزنٍ حتَّی الهَمّ یُهمُّهُ إلّا کَفََّرَ اللهُ بِهِ عَنهُ سَیِّئاتِه.
مؤمن را هیچ رنج و بیماری و اندوهی و حتی نگرانی‌ای نرسد مگر آنکه خداوند بدان وسیله گناهان او را بپوشاند. تحف العقول، ص 38


پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله):
مَن تَعَلََّمَ باباً مِنَ العِلمِ عَمَّن یَثِقُ بِهِ کانَ أفضَلَ مِن أن یُصَلِّيَ ألفَ رَکعَةٍ.
هر کس بابی از علم را از فرد مورد اعتمادش بیاموزد، برتر از آن است که هزار رکعت نماز بگزارد. وسائل الشیعه، ج 27، ص 27

 رسول خدا (ص) فرمود:
به انسان مؤمن، رنج و درد و اندوهی نرسد، مگر آن که خداوند به آن وسیله از گناهش چشم پوشد.
ابن‌شعبه حرّانی؛ تحف‌العقول



 پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله):
أعظَمُ النّاسَ قَدْراً مَنْ تَرَكَ ما لا يَعْنِيهِ.
پُرارج‌ترین مردم كسی است كه آن‌چه را که به او مربوط نیست رها کند. نهج الفصاحه ص 68ح 355




خوش‌اخلاقی
پیامبر اکرم (صلّی‌ ‌الله‌ عليه‌ وآله):
إنَّ العَبْدَ لَيُدْرِكُ بِحُسْنِ خُلْقِهِ دَرَجَةَ الصَّائِمِ القَائِم  ِ.
بنده با خوش‌اخلاقی به مقام روزه‌گیر شب‌زنده‌دار می‌رسد.

بحار الأنوار، ج 71، ص 373 
                             
 
 
 رسول خدا (صلّی الله علیه و ‌آله)
مَنْ أدَّی إلی اُمَّتِي حَدیثاً یُقامُ بِهِ سُنَّةٌ أو یُثْلَمُ بِهِ بِدْعَةٌ فَلَهُ الجَنَّةُ.
هر کس به امّت من حدیثی رسانَد که به سبب آن سنّتی بر‌پا شود یا در بدعتی رخنه افتد، بهشت از آنِ او خواهد بود. میزان الحکمه، ح 3340‍
 
رسول خدا (صلّی الله علیه و ‌آله):
أعْلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلْمَ النّاسِ إلی عِلْمِهِ.
داناترین مردم كسی است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
نهج الفصاحه، ص 69 ، ح360 

پيامبر خدا (صلّى الله عليه و آله):
الْخَطُّ الْحَسَنُ يَزيدُ الْحَقَّ وَضَحاً.
خط زیبا بر جلوۀ حق می افزاید. کنزالعمّال، ح 29304



 

پيامبر خدا (صلی الله علیه و‌آله): الْمُسْلِمُونَ شُرَکاؤٌ في ثَلاثٍ: في الْمٰاءِ وَ الْكَلَإِ وَ النّارِ. مسلمانان در سه چیز شریکند: آب، مرتع، آتش(سوخت). میزان الحکمة، ح 9634


پيامبر خدا (صلی الله علیه و‌آله):
لَيْسَ مِنْ حُبِّ الدُّنْيَا طَلَبُ مَا يُصْلِحُكَ.
جستن آنچه مايۀ سامان [زندگی] تو ست، نشانۀ دنيادوستی نيست. كنزالعمّال: ح5339



پيامبر خدا (صلی الله علیه و‌آله):
مَن قُتِلَ دُونَ مٰالِهِ فَهُوَ شَهيدٌ.
هرکه در راه [حفظ] مالش کشته شود، شهید است. دعائم الإسلام، ج1، ص398



 

پيامبر اكرم (صلی‌الله‌عليه‌وآله):
أفٍّ لِكُلِّ مُسْلِمٍ لا يَجْعَلُ في كُلِّ جُمُعَةٍ يَوْماً يَتَفَقَّهُ فيهِ أمْرَ دينِهِ وَيَسْألُ عَنْ دينِهِ.
وای بر مسلمانی که در هر جمعه، زمانی را برای یادگیری و پرسش از امور دینی خویش اختصاص ندهد. بحار الأنوار، ج 1، ص 176


   .

رسول خدا (صلّی ‌‌الله‌ عليه‌ وآله):
مُداراةُ النّاسِ نِصْفُ الإیمانِ، وَ الرِّفقُ بِهِْم نِصْفُ العَیْشِ.
مدارا کردن با مردم نيمى از ایمان است و ملاطفت با آنان نيمى از زندگی. کافی، ج 2، ص 117 


ادامه نوشته

خواهرم.......

اگه به این روز اعتقاد نداری



گِله ای نیست.

همینطوری بگرد !!

یادمان باشد که اگر با آمدن خورشید بیدار شویم،نمازمان قضاست

نامحرم(قابل توجه برادران و خواهران (مخصوصا در فضای مجازی)  که به هیچ وجه مراعات نمیکنند)








پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):

«مَنْ فاكَهَ بِامْرَأَهٍ لا یَمْلِكُها حُبِسَ بِكُلِّ كَلِمَهٍ كَلَّمَها فِی الدُّنیا اَلْفَ عامٍ فِی النّار»

هرکس با نامحرم شوخی کند، 
در هر مقابل هر کلمه ای که در دنیا با او سخن گفته است،
خداوند هزار سال او را در جهنم زندانی خواهدکرد!

منبع:
وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۹۸
ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ص 334

چرخ خیاطی چگونه کار میکند(ذهنیت های خلاق)