(احاديثي از حضرت فاطمه (س)

 

(احاديثي از حضرت فاطمه (س

 

: انتخاب حديث

حديث ثقلين

حضرت فاطمه عليهاسلام فرمود:« هنگامي که پدرم رسول خدا در حال احتضار بود و اتاق پر بود از صحابه، شنيدم که فرمود:« اي مردم، به‌زودي از ميان‌تان خواهم رفت و من سخني مي‏گويم تا عذري نداشته باشيد: بدانيد که من دو چيز گرانقدر در ميان شما به جا مي‏گذارم: قرآن و اهل بيت ام.»

سپس دست علي را گرفت و فرمود:« اين علي با قرآن است و قرآن هم با علي. اين دو هرگز از هم جدا نمي‏شوند تا در حوض کوثر بر من وارد شوند. ( يعني تا قيامت با هم هستند.) پس اي مردم من از شما درباره اين دو قرآن و اهل بيت پرسش و بازخواست خواهم کرد.»

(فاطمة الزهراء رحماني/ 299/58)

 

 

حديث کساء

جابربن عبدالله انصاري از فاطمه عليهاسلام روايت مي‌کند که فرمود:
يک روز پدرم رسول خدا نزد من آمد. سپس فرزندانم حسن و حسين و بعد اميرالمؤمنين علي وارد شدند. همه در زير يک عبا جمع شديم.
پدرم دو طرف عبا را گرفت و با دست راست به آسمان اشاره کرد و عرضه داشت:« پروردگارا! اينها اهل بيت و نزديکان من هستند؛ گوشت آنها گوشت من و خون آنها خون من است. هر که آنها را بيازارد، مرا آزرده است. با آن کس که با اينها جنگ کند، در جنگم و با آن کس که با اينها مدارا کند، مدارا مي‏کنم. دشمنانشان را دشمن دارم و دوستانشان را دوست دارم. اينها از منند و من از اينهايم. پروردگارا! صلوات و برکات و رحمت و آمرزش و رضايت خود را بر من و بر اينها فرو فرست و آنها را از هر گونه رجس و پليدي پاک و مطهر گردان.»

خداوند عزوجل خطاب فرمود که اي ملائکه! آسمان و زمين و ماه و خورشيد و ستارگان را خلق نکردم مگر براي محبت اين پنج نور پاک که در زير اين عبا قرار گرفته‏اند.»
آن‌گاه جبرئيل اين آيه را بر پيامبر نازل کرد:« انما يريدالله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت و يطهر کم تطهيرا»؛ (احزاب، آيه 33) ( پروردگار اراده مي‌کند آلودگي و پليدي را از اهل بيت پاک کند و آنان را مطهر گرداند.)

(فاطمة الزهراء رحماني/292/56)

 

 

حديث لوح جابر

در حديث مفصلي آمده است که جابربن عبدالله انصاري مي‏گويد من در زمان حيات رسول خدا وقتي که فاطمه عليهاسلام فرزندش حسين عليه السلام را زاييده بود، براي گفتن تبريک خدمتش رسيدم. ديدم در دست فاطمه (عليهاسلام) لوح سبزي است. پرسيدم اين لوح چيست؟ فاطمه (عليهاسلام) فرمود: اين لوحي است که خداوند به رسولش هديه داده و آن حضرت هم آن را به من داده . در آن لوح نوشته بود:

بسم الله الرحمن الرحيم.
اين کتابي است از جانب خداي عزيز و حکيم براي محمد (صلي الله عليه و آله و سلم) من تو را بر همة پيامبران برتري دادم و وصي و خليفه‏ات علي عليه السلام را از همه اوصيا برتر کردم و تو را به فرزندت حسن و حسين گرامي داشتم. من مردم را نسبت به فرزندان حسين ائمه اطهار پاداش مي‏دهم يا عقاب مي‏نمايم؛ آنها که اولشان علي سيدالعابدين است، بعد محمد که شکافنده علم من است، بعد جعفر است که ردکننده او مانند ردکننده من است و سپس موسي است که در زمانش تاريکي شديدي است، و او عبد و حبيب من است.

و بعد از او ولي و ناصر من علي است، واي بر منکرين او؛ سپس فرزند او محمد وارث علم من است و سپس فرزندش علي ولي و ناصر و امين من است و پس از او فرزندش حسن است و بالاخره من آنها را به فرزند او « حجه بن الحسن المهدي » که براي عالميان رحمت است، کامل مي‏کنم.

او داراي کمال موسي و بهاء عيسي و صبر ايوب است. اينان اولياء منند؛ بر آنها صلوات پروردگارشان باد که آنها هدايت ‏يافتگانند.

(فاطمة الزهراء رحماني/ 290/ 54)

 

 

حديث شماره 1

در يکي از روزها ، صبحگاهان امام علي (ع ) فرمود : فاطمه جان آيا غذايي داري تا از گرسنگي بيرون آيم ؟ پاسخ دادند : نه ، به خدايي که پدرم را به نبوت و شما را به امامت برگزيد سوگند ، دو روز است که در منزل غذاي کافي نداريم و در اين مدت شما را بر خود و فرزندانم در طعام ترجيح دادم .

امام (ع ) با تأسف فرمودند : فاطمه جان چرا به من اطلاع ندادي تا به دنبال تهيه غذا بروم ؟ حضرت زهرا (ع ) فرمودند : اي اباالحسن ، من از پروردگار خود حيا مي کنم که چيزي را که تو بر آن توان و قدرت نداري ، درخواست نمايم .


(بحار الانوار ، ج 43، ص 59 )

 

 

حديث شماره 2

کسي که عبادتهاي خالصانه خود را به سوي خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترين مصلحت او را به سويش فرو خواهد فرستاد .


(بحار الانوار ، ج 70، ص 249 )

 

 

حديث شماره 3

پاداش خوشرويي در برابر مؤمن بهشت است ، و خوشرويي با دشمن ستيزه جو ، انسان را از عذاب آتش باز مي دارد .


(بحار الانوار ، ج 75، ص 401 )

 

 

حديث شماره 4

حضرت فاطمه سلام الله عليها به پدر گرامي شان عرض کردند : اي رسول خدا زنان قريش به منزل من وارد شدند و گفتند : پيامبر تو را همسر کسي قرار داد که سرمايه اي ندارد . رسول اکرم صلي الله عليه و آله در جواب فرمودند : قسم به خدا دخترم ، در خيرخواهي تو کوتاهي نکرده ام که تو را به اولين مسلمان و عالمترين و بردبارترين اشخاص تزويج نموده ام .
دخترم ، همانا خداي عزوجل نگاهي به زمين افکند و از اهل آن دو نفر را برگزيد ، که يکي از آن دو را پدرت و ديگري را شوهرت قرار داد .


(بحار الانوار ، ج 43، ص 133 )

 

 

حديث شماره 5

ما اهل بيت رسول خدا ، وسيله ارتباطخدا با مخلوقات و برگزيدگان خداييم ، ما جايگاه پاک خدا و دليلهاي روشن او و وارثان پيامبران الهي مي باشيم .


(شرح نهج البلاغه لابن ابي الحديد ، ج 16، ص 211 )

 

 

حديث شماره 6

خداوند اطاعت و پيروي از ما اهل بيت (ع ) را سبب برقراري نظم اجتماعي در امت اسلامي ، و امامت و رهبري ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است .

(احتجاج طبرسي ، ايران : انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 )

 

حديث شماره 7

پيامبر (ص ) و علي (ع ) دو پدر امت اسلام مي باشند ، که اگر مردم از آنان پيروي کنند ، کجي ها و انحرافاتشان را اصلاح نموده و آنها را از عذاب جاويدان نجات مي دهند ، و اگر همراه و ياورشان باشند نعمتهاي هميشگي خداوندي را ارزانيشان مي دارند .


(بحار الانوار ، ج 23، ص 259 )

 

 

حديث شماره 8

از حضرت فاطمه زهرا ( عليها السلام ) روايت شده که رسول خدا فرمودند : امام همچون کعبه است که بايد به سويش روند ، نه آنکه ( منتظر باشند تا ) او به سوي آنها بيايد .


(بحار الانوار ، ج 36، ص 353 )

 

 

حديث شماره 9

همانا خوشبت حقيقي کسي است که علي ( عليه السلام ) را دوست بدارد .


(مجمع الزوائد علامه هيثمي ، ج 9 ، ص 132 )

 

 

حديث شماره 10

کسي که پس از خوردن غذا ، با دستي آلوده و چرب بخوابد ، هيچ کس جز خودش را سرزنش ننمايد .


(کنز العمال ، ج 15، ص 242، ح 40759 )

 

 

حديث شماره 11

اما حقانيت من در مالکيت فدک ، همانا خداوند بزرگ آيه " آت ذاالقربي حقه " را وقتي در قرآن کريم بر رسول خدا نازل فرمود ، من و فرزندانم نزديکترين مردم به پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) بوديم ، پس رسول خدا فدک را به من و فرزندانم هديه فرمود .



(مستدرک الوسايل ، ج 7 ، ص 291 )

 

 

حديث شماره 12

براي مؤمن ، خرما هديه خوبي است .



(کنز العمال ، ج 12، ص 339، ح 35305 )

 

 

حديث شماره 13

حضرت فاطمه زهرا ( عليها السلام ) فرمود : وقتي آيه 63سوره نور نازل شد که :
" اي مسلمانان ، رسول خدا را آن گونه که همديگر را مي خوانيد ، صدا نکنيد "
ترسيدم که رسول خدا را با لفظ " اي پدر " بخوانم ، من هم مانند ديگران پدر را با نام " يا رسول الله " صدا زدم . دو سه بار که پدر را با اين نام خواندم ، رو به من کرده فرمودند :
اي فاطمه ! اين آيه درباره تو و خانواده تو و نسل تو نازل نشده است ، فاطمه جان ، تو از مني و من از تو ، همانا اين آيه براي ادب کردن آدم هاي خشن و درشت خوهاي قريش ، انسان هاي خودخواه و متکبر ، نازل شده است . دخترم تو با جمله " پدر جان " خطاب کن که مايه حيات قلب من است و خداوند را خوشنود مي کند .


(بحار الانوار ، ج 43، ص 33 )

 

 

حديث شماره 14

مردي نابينا از حضرت فاطمه ( عليها السلام ) اذن خواست که داخل خانه شود . فاطمه ( عليها السلام ) خود را از او مستور کرد . پيغمبر خدا ( صلي الله عليه و آله ) به فاطمه فرمود : به چه سبب خود را مستور کردي و حال اين که اين مرد
نابينا تو را نمي بيند . حضرت زهرا ( عليها السلام ) پاسخ داد ، " اگر او مرا نمي بيند ، من او را مي نگرم ، و اگر چه او نمي بيند اما بوي زن را استشمام مي کند " . رسول خدا پس از شنيدن سخنان دخترش فرمود : " شهادت مي دهم که تو پاره تن مني ".



(بحار الانوار ، ج 43، ص 91 )

 

 

حديث شماره 15

خداي تعالي ايمان را براي پاکيزگي از شرک قرار داد ، و نماز را براي دوري از تکبر و خودخواهي .



(احتجاج طبرسي ، ايران : انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 )

 

 

حديث شماره 16

خداي تعالي زکات را مايه پاکي جان و فزوني روزي ، و روزه را براي پابرجايي اخلاص قرار داد .



(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 )

 

 

حديث شماره 17

خداي تعالي حج را موجب استحکام ديانت ، و عدالت را مايه وحدت و هماهنگي دلها قرار داد .



(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 )

 

 

حديث شماره 18

خداوند جهاد را موجب عزت و هيبت اسلام ، و صبر را وسيله استحقاق و شايستگي پاداش حق تعالي قرار داد .



(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 )

 

 

حديث شماره 19

خداوند امر به معروف را جهت اصلاح جامعه واجب فرمود .



(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 )

 

 

حديث شماره 20

خداي تعالي نيکي به پدر و مادر را واجب فرمود تا از خشم او در امان بمانند ، و دستگيري از خويشان را موجب افزايش عمر و سبب فزوني جمعيت و قدرت قرار داد .



(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 259 )

 

 

حديث شماره 21

خداي تعالي قصاص را وسيله حفظ جانها و وفاي به نذر را براي رسيدن به مغفرت و آمرزش قرار داد


(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 259 )

 

 

حديث شماره 22

خداي تعالي مراعات کامل وزن و پيمانه را براي جلوگيري از کم فروشي ، و نهي از شراب خواري را براي پرهيز از پليدي تشريع نموده است .

(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 259 )

 

 

حديث شماره 23

خداي تعالي پرهيز از افترا و دشنام را براي دور شدن از لعنت واجب فرمود و دزدي را منع کرد تا راه عفت پويند .

(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 259 )

 

 

حديث شماره 24

خداوند شرک را حرام فرمود تا به اخلاص طريق بندگي و يکتاپرستي جويند ، " پس چنانکه بايد ، ترس از خدا را پيشه گيريد و جز مسلمان نميريد " و آنچه فرموده است به جا آريد و خود را از آنچه نهي کرده باز داريد که " تنها دانايان از خدا مي ترسند .

(احتجاج طبرسي ، ايران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 259- آل عمران ، 101 )

 

 

حديث شماره 25

حضرت فاطمه زهرا ( عليها السلام ) در جواب سلمان که براي فقيري تقاضاي کمک داشت فرمود :
" اي سلمان ! سوگند به خداوندي که حضرت محمد ( صلي الله عليه و آله ) را به پيامبري برگزيد ، سه روز است که غذا نخورده ايم و فرزندانم حسن و حسين ( عليهما السلام ) از شدت گرسنگي بي قراري مي کردند و خسته و مانده به خواب رفته اند . اما
من نيکي و نيکوکاري را که درب منزل مرا کوبيده است ، رد نمي کنم " .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 72 )

 

 

حديث شماره 26

پروردگارا ! بزرگا ! به حق پيامبراني که آنها را برگزيدي و به گريه هاي حسن و حسين در فراق من ، از تو مي خواهم گناهکاران شيعيان من و شيعيان فرزندان مرا ببخشايي .

(ذخائر العقبي ، ص 53- کوکب الدري ، ج 1 ، ص 196 )

 

 

حديث شماره 27

امام حسن مجتبي ( عليه السلام ) فرمود : مادرم فاطمه ( عليها السلام ) را ديدم که شب جمعه تا صبح مشغول عبادت و رکوع و سجود بود ، و شنيدم که براي مؤمنين دعا مي کرد و اسامي آنان را ذکر مي نمود و براي آنان بسيار دعا مي کرد ولي براي خودش دعا نکرد ، پس به او عرض کردم : مادر ، چرا همان طور که براي ديگران دعا کردي براي خودت دعا نکردي ، فرمودند : " پسرم ، اول همسايه و سپس خود و اهل خانه " .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 81 )

 

 

حديث شماره 28

روزي حضرت فاطمه ( عليها السلام ) خطاب به حضرت اميرالمؤمنين ( عليه السلام ) . فرمود :" علي جان ! نزديک بيا تا اطلاع دهم شما را از آنچه در گذشته اتفاق افتاد و آنچه در حال به وقوع پيوستن است و آنچه در آينده رخ خواهد داد تا روز قيامت هنگامه برپايي رستاخيز عمومي " .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 8)

 

 

حديث شماره 29

حضرت زهرا ( عليها السلام ) در رابطه با دعاي روز جمعه از رسول گرامي اسلام نقل . فرمودند که : در روز جمعه ساعتي است که هر خواسته خير و نيکويي در آن ساعت به اجابت مي رسد . پرسيدم : يا رسول الله کدام ساعت است ؟ فرمودند : آنگاه که
نصف خورشيد در افق پنهان شود .

(کنز العمال ، ج 7 ، ص 766 )

 

 

حديث شماره 30

بهترين شما کساني هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و با همسرانشان مهربان و بخشنده اند .

(دلايل الامامه طبري ، ص 7)

 

 

حديث شماره 31

اگر روزه ، زبان و گوش و چشم و دست و پاي روزه دار را از ارتکاب اعمال ناپسند حفظ نکند ، روزه را مي خواهد چه کند ( و به چه دردش مي خورد ) .

(مستدرک الوسايل ، ج 7 ، ص 366 )

 

 

حديث شماره 32

وقتي امام حسن و امام حسين ( عليها السلام ) مريض شدند ، به حضرت علي ( عليها السلام ) گفتند : چرابراي سلامتي دو فرزندت نذر نمي کني ؟ ... پس حضرت فاطمه ( عليها السلام ) فرمود : " اگر فرزندانم شفا يابند ، سه روز براي خدا جهت شکرگزاري روزه خواهم گرفت " .

(بحار الانوار ، ج 35، ص 245 )

 

 

حديث شماره 33

آنچه براي زنان نيکوست اين است که ( بدون ضرورت ) مردان نامحرم را نبينند ، و نامحرمان نيز آنها را ننگرند .

(بحار الانوار ، ج 37، ص69 )

 

 

حديث شماره 34

اي رسول خدا ، سلمان از سادگي لباس من تعجب نمود ، سوگند به خدايي که تو را مبعوث فرمود ، مدت پنج سال است فرش خانه ما پوست گوسفندي است که روزها بر روي آن شترمان علف مي خورد و شب ها بر روي آن مي خوابيم ، و بالش ما چرمي است که از ليف خرما پر شده است .

(بحار الانوار ، ج 8 ، ص 303 )

 

 

حديث شماره 35

آن لحظه اي که زن در خانه خود مي ماند ، ( و به امور زندگي و تربيت فرزند مي پردازد ) به خدا نزديک تر است .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 92 )

 

 

حديث شماره 36

به او گفته شد : اي دختر رسول خدا ، دستهايت زخم شده است ، خود را به زحمت مينداز ، در کنار شما خدمتکار منزلتان فضه ايستاده است ، کار منزل را به او واگذار ! حضرت زهرا ( عليها السلام ) پاسخ داد : " رسول خدا ( صلي الله عليه و آله ) به من سفارش فرمود که کارهاي خانه را با فضه تقسيم کنم ، يک روز او کار کند و روز ديگر من ، ديروز نوبت او بود و امروز نوبت من است" .

(الخرائج و الجرائح لقطب الدين راوندي ، ص 530 )

 

 

حديث شماره 37

حضرت علي و فاطمه ( عليهما السلام ) در تقسيم وظايف زندگي زناشويي از رسول خدا ( صلي الله عليه و آله ) راهنمايي خواستند . فرمودند : کارهاي داخل منزل را فاطمه ( عليها السلام ) و کارهاي بيرون منزل را علي ( عليه السلام ) انجام دهد .
پس حضرت زهرا ( عليها السلام ) با خوشحالي فرمود : " جز خدا کسي نمي داند که از اين تقسيم کار تا چه اندازه خوشحال شدم ، زيرا رسول خدا مرا از انجام کارهايي که مربوطبه مردان است بازداشت " .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 81 )

 

 

حديث شماره 38

حضرت زهرا ( عليها السلام ) در لحظه هاي واپسين زندگي ، پس از وضو گرفتن به اسماء بنت عميس فرمود : " اي اسماء ! عطر مرا همان عطري که هميشه مي زنم ، و پيراهني را که هميشه در آن نماز مي گزارم بياور و بر بالينم بنشين ، هرگاه وقت نماز شد مرا از خواب بيدار کن ، اگر بيدار شدم که نماز مي گزارم ، و اگر بيدار نشدم کسي را به دنبال علي ( عليه السلام ) بفرست".

(کشف الغمه ، بيروت : دار الاضواء ، ج 2 ، ص 122 )

 

 

حديث شماره 39

حضرت فاطمه ( عليه السلام ) به زن مؤمنه اي که در يک بحث ديني و عقيدتي بر زني فاسد و از دشمنان اهل بيت ، غلبه کرده و بسيار خوشحال شده بود ، فرمود : " همانا شادي فرشتگان در غلبه تو بر آن زن معاند ، بيش از شادي توست ، و اندوه و نگراني شيطان و دوستان شيطان در اين شکست ، بيشتر و شديدتر از آن زن شکست خورده است " .

(بحار الانوار ، ج 2 ، ص 8)

 

 

حديث شماره 40

آنگاه که در روز قيامت برانگيخته شوم ، از گناهکاران امت پيامبر ( صلي الله عليه و آله ) شفاعت خواهم کرد .

(احقاق الحق ، ج 10، ص 367 )

 

حديث شماره 41

اگر به آنچه به شما امر مي کنيم عمل مي کني و از آنچه شما را برحذر مي داريم دوري مي کني ، از شيعيان ما مي باشي ، والا هرگز .

(بحار الانوار ، ج 68، 155 )

 

حديث شماره 42

شيعيان ما از بهترين افراد اهل بهشتند ، و همه دوستان ما و دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما و کسي که با قلب و زبان تسليم ما اهل بيت شده ، در صورتي که از اوامر ما سرپيچي کنند و نواهي و موارد پرهيز را محترم نشمرند ، از شيعيان واقعي ما نخواهند بود ، با اين حال جايگاهشان در بهشت خواهد بود ، ولي بعد از پاک شدن از گناهان به وسيله بلاها و مصيبتها در دنيا ، يا تحمل مشکلات و شدائد روز قيامت و يا قرار گرفتن اندک زماني در طبقات بالاي جهنم و چشيدن عذاب ، تا اينکه ما به خاطر دوستي شان با ما نجاتشان داده و آنان را به پيشگاه خودمان انتقال خواهيم داد .

(بحار الانوار ، ج 68، ص 155 )

 

حديث شماره 43

پيامبر گرامي اسلام ( صلي الله عليه و آله ) حوادث تلخ آينده را براي حضرت زهرا ( عليها السلام ) توضيح داد و به شهادت حضرت ابا عبدالله الحسين ( عليها السلام ) اشاره کرد .
حضرت فاطمه ( عليها السلام ) فرمود : " اي پدر ! چه کسي فرزندم و نور چشم و ميوه دلم ، حسين ( عليه السلام ) را شهيد مي کند " ؟ فرمود : " بدترين افراد امت من ". حضرت زهرا ( عليها السلام ) پرسيد : " اي پدر سلام مرا به حضرت جبرئيل برسان و از او بپرس که در کجا حسين مرا شهيد مي کنند " ؟
رسول خدا ( صلي الله عليه و اله ) فرمود : " در سرزميني که به آن کربلا مي گويند ". پس حضرت فاطمه ( عليها السلام ) فرمود : ! اي پدر در برابر خواسته هاي خدا تسليم و راضي ام و به خدا توکل کرده ام " .

(نهج الحياة ، ص 208 )

 

 

حديث شماره 44

يکي از زنان مدينه خدمت زهرا ( عليها السلام ) رسيد و گفت : مادر پيري دارم که در مسايل نماز سؤالاتي دارد و مرا فرستاده است تا مسايل شرعي نماز را از شما بپرسم . حضرت زهرا فرمود : بپرس . و آنگاه مسايل فراواني مطرح کرد و پاسخ شنيد.
در ادامه پرسشها آن زن خجالت کشيد و گفت : اي دختر رسول خدا بيش از اين نبايد شما را به زحمت اندازم . حضرت فاطمه ( عليها السلام ) فرمودند : " باز هم بيا و آنچه سؤال داري بپرس ، آيا اگر کسي را روزي اجير نمايند که بار سنگيني را به بام بالا ببرد و در مقابل صد هزار دينار طلا مزد بگيرد ، چنين کاري براي او دشوار است " ؟ گفت : خير . حضرت ادامه دادند : " من هر مسأله اي را که پاسخ مي دهم ، بيش از فاصله بين زمين و عرش گوهر و لؤلؤ پاداش مي گيرم ، پس سزاوارتر است که بر من سنگين نيايد . "

(بحار الانوار ، ج 2 ، ص 3)

 

 

حديث شماره 45

اي ابا الحسن ، در همين ساعت به خواب رفتم ، پس محبوبم رسول خدا را در قصري از مرواريد سفيد ديدم . چون مرا ديد ، فرمود : دخترم ! به نزد من بشتاب که سخت مشتاق توام . بي صبرانه پاسخ دادم : سوگند به خدا پدر جان ، اشتياق من براي
زيارت شما شديدتر است . در اين هنگام پدرم فرمود : تو امشب در پيش ما خواهي بود . علي جان ! رسول خدا آنچه وعده دهد راست است و به آنچه عهد و پيمان بندد وفا مي کند .

(بحار الانوار ، ج 43، ص179 )

 

 

حديث شماره 46

فرزندانم ديشب را گرسنه به روز آوردند ، فرزند کوچک من " حسين " در ميدان جنگ کشته مي شود .
در کربلا فرزندم را با حيله و تزوير شهيد مي کنند ، واي و نکبت و عذاب بر قاتلانش باد .

(بحار الانوار ، ج 35، ص 239 )

 

 

حديث شماره 47

از دنياي شما سه چيز محبوب من است : 1 - تلاوت قرآن 2 - نگاه به چهره رسول خدا ( صلي الله عليه و آله ) 3 - انفاق در راه خدا

(نهج الحياة ، ص271 )

 

 

حديث شماره 48

اي ابا الحسن ( علي عليه السلام ) ! همانا رسول خدا ( صلي الله عليه و آله ) با من پيمان بسته و خبر داده است که من اول کسي خواهم بود که به آن حضرت مي پيوندم و گريزي از آن نيست . پس علي جان ، در برابر اوامر و فرمان و خواست خداوند بزرگ ، بردبار و به حکم او راضي باش .

(نهج الحياة ، ص 233 )

 

 

حديث شماره 49

تلاوت کننده سوره هاي حديد و واقعه و الرحمن ، در آسمانها و زمين اهل بهشت خوانده مي شود

(کنز العمال ، ج 1 ، ص 582 )

 

 

حديث شماره 50

در سر سفره غذا ، دوازده دستور العمل ارزشمند وجود دارد که سزاوار است هر مسلماني آنها را بشناسد . چهارتاي آن واجب و چهارتاي آن مستحب و چهارتاي آن نشانه ادب است .
چهار دستور العمل واجب عبارتند از 1- شناخت و معرفت پروردگار ( که نعمت ها از اوست ) 2- راضي به نعمت هاي خدا بودن 3- گفتن " بسم الله الرحمن الرحيم " در آغاز غذا 4- شکر و سپاسگذاري خدا .
و چهار دستور العمل مستحب عبارتند از : 1- وضو گرفتن قبل از غذا 2- نشستن به جانب چپ 3- در حال نشسته غذا خوردن 4- غذا خوردن با سه انگشت .
و اما چهار دستورالعملي که نشانه ادب است : 1- از آنچه در پيش روي شماست بخوريد 2- لقمه ها را کوچک برداريد 3- غذا را خوب بجويد و با شدت نرم کنيد 4- کمتر در صورت ديگران هنگام غذا خوردن بنگريد .

(عوالم العلوم للعلامة البحراني ، ج 11، ص629 )

 

 

حديث شماره 51

روزي پدرم رسول خدا " که درود خدا بر او و خاندان او باد " به علي ( عليه السلام ) نگاه کرد و سپس با اشاره به او فرمود : اين مرد و پيروان او در بهشتند .

(ينابيع المودة ، ص 257 )

 

 

حديث شماره 52

رسول گرامي اسلام " که درود خدا بر او و خاندان او باد " به علي ( عليه السلام ) فرمود : اي ابا السحن همانا تو و پيروان تو در بهشت موعود خواهيد بود .

(نهج الحياة ، ص 326 )



حديث شماره 53

حضرت فاطمه زهرا ( عليها السلام ) فرمود : پيامبر گرامي اسلام (ص ) فرمودند :
فاطمه پاره تن من است ، پس هر که او را بيازارد مرا آزرده است .

(بحار الانوار ، ج 28، ص303 )

 

 

حديث شماره 54

در خدمت مادر باش ، زيرا بهشت زير پاي مادران است .

(نهج الحياة ، ص 312 )

 

 

حديث شماره 55

حسن جان ! مانند پدرت علي (ع ) باش و ريسمان را از گردن حق بردار خداي احسان کننده را پرستش کن و با افراد دشمن و کينه توز دوستي مکن .

(بحار الانوار ، ج 43، ص 286 )

اس ام اس هاي باحال


 

تو ساحل سرخ دلت اسم کسی رو حک نکن

از اینکه من دوست دارم حتی یه لحظه شک نکن .

زهرا ب از تهران

 

&&&&&

 

از طلوع عشق تا غروب سرنوشت و از غوغای زندگی با سکوت مرگ دوست دارم .

زهرا ب از تهران

 

&&&&&

 

انگار پای ثانیه ها لنگ می شود وقتی دلی برای دلی تنگ می شود.

احمدی

 

&&&&&

 

گر گشایی قبر من صد سال بعد از مرگ من

خواهی شنید از قلب من I LOV E YOU محبوب من

الیسا

 

&&&&&

 

تنها کسانی که ما را می رنجانند کسانی هستند که همیشه کوشیده ایم از ما نرنجند.

 

&&&&&

 

تشنه می میرم که در این دشت آبی نیست ، نیست

وین همه موج بلورین جز سرابی نیست ، نیست

خنده ی این صورتکها گریه را پنهانگر است

این همه شادی به جز نقش نقابی نیست ، نیست

هرچه می بینم سیاهی در سیاهی ، کوه کوه

در پس این تیرگی ها آفتابی نیست ، نیست

پای سنگین زمان بر سینه من مانده سخت

عقربکها را به پیمودن شتابی نیست ، نیست

مبین . ش

 

&&&&&

 

تن مرد و نامرد هر دو یکیست روزگار ثابت کند که مرد کیست ؟

مبین . ش

 

&&&&&

 

زندگی برگ بودن در مسیر باد نیست ، امتحان ریشه هاست .

مبین . ش

 

&&&&&

 

روح پدرم شاد که به فرمود به استاد : به فرزندم هیچ نیاموز به جز عشق .

 مبین . ش

 

&&&&&

 

خوشحالم که خوابی عزیزم چون اگه بیدار بودی و می دیدی از دلتنگی تو

خوابم نمی بره حتما تو هم خوابت نمی برد.

 

&&&&&

 

هرشب تا سحر یکسره بیدار توام تو گل سرخ منی من به خدا خار توام.

مهدی

 

&&&&&

کاش بدونی نبودنت ، یا تا ابد ندیدنت

هرگز بهونه نمی شه برای از یاد بردنت .

 

&&&&&

 

اونقدر غمم زیاده که دارم دق می کنم ، می گذرم از تو چشمات اینو ثابت می کنم

آخه چقدر غرورمو شکستی و دم نزدم ، صبرم دیگه تموم شده با اینکه عاشق توام .

آقا عبد

 

&&&&&

 

گرچه یوسف را عزیز مصر با درهم خرید / من تو را با نقد جان و دل خریدارم عزیز .

آقا عبد

 

&&&&&

 

بهار خانم بدون دوستت دارم و برام عزیز هستی می دونم که دیگه نمی بینمت

ولی این رو بدون که این ور مرز یه نفر هست که حاضره جونش رو هم برات بده .

 

&&&&&

 

گوهر خود را مزن بر سنگ هر نالایقی

صبر کن گوهر شناس لایقی پیدا شود .

فروز

 

&&&&&

 

هر کجا هستی باش آسمانت آبی و تمام دلت از غصه دنیا خالی ...

فروز

 

&&&&&

 

روح آدمی اسرار فراوانی دارد ، و گاهی درباره بدیهی ترین حقایق شک می کند

و در آخرین لحظه امید به چیزی می بندد .

مبین

 

&&&&&

 

چشم مخصوص تماشاست اگر بگذارند و تماشای تو زیباست اگر بگذارند

دل آواره من اینهمه آواره مگرد خانه دوست همین جاست اگر بگذارند

من ز اسرار نظرهای دلم فهمیدم عشق هم صاحب فتواست اگر بگذارند .

 (مبین . ش)

 

&&&&&

 

اسمت را نوشتم روی سیگار تا بسوزه که وقتی سیگار تموم شد فراموشت کنم

ولی نمی دونستم که هر پک که به سیگار می زنم اسمت می ره تو نفسم .

یوسف از تهران

 

&&&&&

 

خایا ما را به راه راست هدایت فرما اگه نشد راه راست را به سمت ما کج فرما .

یوسف از تهران

 

&&&&&

 

دوستی همان کهنه شرابیست که هر چه بماند مستیش بیشتر می شود .

یوسف از تهران

 

&&&&&

 

آدرس دامنه وبلاگ خود را کوتاه کنید

The Final Frontier

As anyone who has read the posts about My Life knows, I’ve been a BIG fan of the space program for just about my entire life. In my very first post in the My Heroes volume of this blog, Inspiration, I included a video of the opening to Star Trek: Enterprise. You know, the one with all the wonderful sailing and NASA images. Even then, I was planning to write this one, not only as a tribute to the 40th anniversary of the 1st moon landing, but as a tribute to all of those who help make it possible.

But how does one pay proper tribute to all of the great men and women that have contributed to the fantastic successes of the U.S. space program? Somehow, a few photos and a video from the NASA archives just doesn’t do it justice. You know, I was too young to remember when the Soviet Union launched Sputnik, and I’m embarrassed to admit that I can barely recollect the assassination of JFK, but I remember his speech were he announced America’s mission to put a man on the moon! Even though my resources were limited, I read and watched everything I could find about rockets and space travel. For more about that, take a look at my Environmental Impact post.

Mercury 7

The original Mercury 7. From left to right, Walter M. Schirra, Jr., Alan B. Shepard, Jr., Donald K. 'Deke' Slayton, Virgil I. 'Gus' Grissom, John H. Glenn, Jr., L. Gordon Cooper, and M. Scott Carpenter. 'Deke' Slayton is the only one to never fly an actual mission.

The Redstone rocket was used for the first Mercury Missions

The Atlas rocket was used for most of the Mercury missions, including John Glenn's historic flight to become the first American to orbit the earth.

The Titan rocket was used throughout the Gemini program, where virtually every skill needed for the Apollo missions was perfected.

The Redstone rocket was used for the first Mercury Missions. The Atlas rocket was used for most of the Mercury missions, including John Glenn’s historic flight to become the first American to orbit the earth. The Titan rocket was used throughout the Gemini program, where virtually every skill needed for the Apollo missions was perfected.

Tragically, the technology was not so perfect. The use of pure oxygen in the Apollo 1 Command Module proved to be a fatal flaw.

The Apollo 1 Crew

The Crew of Apollo 1. All three astronauts, Lt. Col. Virgil I. Grissom, a veteran of Mercury and Gemini missions; Lt. Col. Edward H. White, the astronaut who had performed the first United States extravehicular activity during the Gemini program; and Roger B. Chaffee, an astronaut preparing for his first space flight, died in a tragic accident while preparing for their mission.

The Apollo 8 crew from left to right: Command Module pilot James A. Lovell, Lunar Module pilot William A. Anders, and Mission Commander Frank Borman. Apollo 8 was the first mission to take humans to the Moon and back. An important prelude to actually landing on the Moon was testing the flight trajectory and operations for getting there and back. Apollo 8 did this and acheived many other firsts including the first manned mission launched on the Saturn V, first manned launch from NASA's new Moonport, first pictures taken by humans of the Earth from deep space, and first live TV coverage of the lunar surface.

The Apollo 8 crew from left to right: Command Module pilot James A. Lovell, Lunar Module pilot William A. Anders, and Mission Commander Frank Borman. Apollo 8 was the first mission to take humans to the Moon and back. An important prelude to actually landing on the Moon was testing the flight trajectory and operations for getting there and back. Apollo 8 did this and acheived many other firsts including the first manned mission launched on the Saturn V, first manned launch from NASA's new Moonport, and first live TV coverage of the lunar surface.

The crew of Apollo 8 were the first humans to see the Earth from deep space.

The crew of Apollo 8 were the first humans to see the Earth from deep space.

The Apollo 11 crew from left to right: Command Module pilot Michael Collins, Mission Commander Neil Armstrong, and Lunar Module pilot Edwin

The Apollo 11 crew from left to right: Mission Commander Neil Armstrong, Command Module pilot Michael Collins, and Lunar Module pilot Edwin "Buzz" Aldrin.

Apollo 11 Launch

The Launch of the awesome Saturn V rocket carrying Apollo 11 to the moon on July 16, 1969 13:32:00 UTC



The Apollo 11 lunar module

The Apollo 11 lunar module "Eagle" as it returned from the surface of the moon to dock with the command module "Columbia". Because of a computer overload problem, almost all of the fuel allocated for descent had been used on the way down. The ascent engine needed to get the astronauts off the moon had failed to ignite on 3 out of 6 tries with previous modules. It fired on this occasion, but only after Buzz Aldrin bypassed a broken firing fuse by jamming an ink pen into it.

Apollo 11 Returns

Apollo 11 Returns Home on July 24, 1969 16:50:35 UTC

Once again, even on the heels of such fabulous success, space flight proved to be a very dangerous ambition.

apollo13crew

The Crew of Apollo 13, Fred Haise, Jim Lovell, and Jack Swigert, safely on Earth after a near disaster when oxygen tank 2 exploded 55 hours into the mission. Using the lunar module as a lifeboat, the three men were able to return safely to the Earth. Amazingly, this was Jim Lovell's second trip to the moon without being able to land.

I’ll bet even these guys were surprised at how quickly the gleaming success can be doused by political expediency.

Apollo_17_crew

The Crew of Apollo 17. Harrison ‘Jack’ Schmitt and Ronald B. Evans standing, and Eugene Cernan sitting. Apollo 17 was the final Apollo moon mission, the eleventh manned Apollo mission, the first night launch and the sixth and final lunar landing mission of the NASA Apollo program. Apollo 17 broke several records set by previous flights, including longest manned lunar landing flight, largest lunar sample return, longest total lunar surface extravehicular activities and longest time in lunar orbit.

So it was on to different things, and a great new story of success. Until nature reminded us once again of the risks we dared.

The Challenger Crew

The crew of Challenger mission STS-51-L, El Onizuka, Mike Smith, Christa McAuliffe, Dick Scobee, Greg Jarvis, Ron McNair, and Judy Resnik, died tragically in the explosion of their spacecraft during the launch of STS-51-L from the Kennedy Space Center about 11:40 a.m., EST, on January 28, 1986. The explosion occurred 73 seconds into the flight as a result of a leak in one of two Solid Rocket Boosters that ignited the main liquid fuel tank.

The Columbia Crew

The crew of Columbia mission STS-107, clockwise from top left, Mission Specialist David Brown, Pilot William McCool, Payload Commander Michael Anderson, Payload Specialist Ilan Ramon, Mission Specialist Laurel Clark, Commander Rick Husband, and Mission Specialist Kalpana Chawla. Columbia broke apart about 12 miles (20 km) over Texas as it headed for landing at the Kennedy Space Center. The cause of the accident was traced to a hole in one of the shuttle's wings, which was hit by a piece of falling foam insulation during launch 16 days earlier.

But all was certainly not lost. And even though the shuttle program is nearing the end of it’s life, cut short by cost overruns and the fear of further disasters, it still towers as one our greatest achievements.

Space Walking Now

Space Walking Now

آموزش انتگرال

آموزش انتگرال

انتگرالها يک بحث اساسي رياضيات عالي را تشکيل داده که ميتوان کاربرد آنرا درتمام علوم طبيعي، انساني وغيره مورد مطالعه قرارداد.

اولين بار لايب نيتس نماد استانداردي براي انتگرال معرفي کرد. \int_{a}^{b} f(x)\, dx aو b نقاط ابتدا و انتهاي بازه هستند و f تابعي انتگرال‌پذير است و dx نمادي براي متغير انتگرال گيري است.

از لحاظ تاريخي dx يک کميت بي نهايت کوچک را نشان مي‌دهد. هر چند در تئوريهاي جديد، انتگرال گيري بر پايه متفاوتي پايه گذاري شده است.

تابع اوليه

هر گاه معادله مشتق تابعي معلوم باشد وبخواهيم معادله اصلي تابع را تعيين کنيم اين عمل را تابع اوليه مي ناميم.

تعريف: تابع اوليه y = f(x)را تابعي مانند Y = F(x) + c مي ناميم،هرگاه داشته باشيم:

cعدد ثابت (y = F(x) + c)' = y = f(x)

انتگرال نامعين

تعريف:هرگاه معادله ديفرانسيلي تابعي معلوم باشد وبخواهيم معادله اصلي تابع را معلوم کنيم اين عمل راانتگرال نا معيين ناميده و آن را با نماد \int نمايش مي دهند.

بنا به تعريف نماد\int{f(x)}.dx را انتگرال نامعين ناميده وحاصل آن را تابعي مانندF(x) + c در نظر ميگيريم هر گاه داشته باشيم: \int{f(x)}.dx=F(x)+c با شرط: (F(x) + c)' = f(x)

انتگرال معين

بنا به تعريف نماد\int_a^b f(x).dx را انتگرال معين ناميده و حاصل آن را عددي به صورت زير تعريف ميکنيم: a\int_a^b f(x).dx=[F(x)]_a^b=F(b)-F(a)

aوb را به ترتيب کرانهاي بالا و پايين انتگرال ميناميم.

تابع انتگرال‌پذير

اگر تابعي داراي انتگرال باشد به آن انتگرال‌پذير گويند.

تعبير هندسي انتگرال

از نظر هندسي انتگرال برابر است با مساحت سطح محصور زير نمودار.


نکته! انتگرال نمودار سه بعدي(انتگرال سه گانه)معرف حجم محصور زير نمودار است.

انتگرال يک تابع مثبت پيوسته در بازه (0,10) در واقع پيدا کردن مساحت محصور بين خطوط x=0 , x=10 و خم منحني fx است. aو b نقاط ابتدا و انتهاي بازه هستند و f تابعي انتگرال‌پذير است و dx نمادي براي متغير انتگرال گيري است.

 

انتگرال يک تابع مساحت زير نمودار آن تابع است.

انتگرال گيري

انتگرال گيري به معني محاسبه سطح زير نمودار با استفاده از روشها وقوانين انتگرال گيري است.

1.f تابعي در بازه (a,b) در نظر مي‌‌گيريم. 2.پاد مشتق f را پيدا مي‌‌کنيم که تابعي است مانند f که و داريم: 3.قضيه اساسي حساب ديفرانسيل و انتگرال را در نظر مي‌‌گيريم:


بنابراين مقدار انتگرال ما برابر خواهد بود.

به اين نکته توجه کنيد که انتگرال واقعاً پاد مشتق نيست (يک عدد است) اما قضيه اساسي به ما اجازه مي‌‌دهد تا از پاد مشتق براي محاسبه مقدار انتگرال استفاده کنيم. معمولاً پيدا کردن پاد مشتق تابع f کار ساده‌اي نيست و نياز به استفاده از تکنيکهاي انتگرالگيري دارد اين تکنيکها عبارت‌اند از :


  • انتگرال گيري به‌وسيله تغيير متغير
  • انتگرال گيري جزء به جزء : \int u\, dv=uv - \int v\, du
  • انتگرال گيري با تغيير متغير مثلثاتي
  • انتگرال گيري به‌وسيله تجزيه کسرها

روش هايي ديگر نيز وجود دارد که براي محاسبه انتگرالهاي معين به کار مي‌‌رود همچنين مي‌‌توان بعضي از انتگرال ها با ترفند هايي حل کرد براي مثال مي‌‌توانيد به انتگرال گاوسي مراجعه کنيد.

محاسبه سطح زير نمودار به‌وسيله مستطيل هايي زير نمودار. هر چه قدرعرض مستطيل ها کوچک مي‌شوندمقدار دقيق تري از مقدار انتگرال بدست ميآيد.


انتگرال هايي معين ممکن است با استفاده از روش هاي انتگرال گيري عددي ،تخمين زده شوند.يکي از عمومي‌ترين روش ها ،روش مستطيلي ناميده مي‌‌شود در اين روش ناحيه زير نمودار تابع به يک سري مستطيل تبديل شده و جمع مساحت آنها نشان دهنده مقدار تقريبي انتگرال است. از ديگر روش هايي معروف براي تخمين مقدار انتگرال روش سيمپسون و روش ذوزنقه‌اي است. اگر چه روش هاي عددي مقدار دقيق انتگرال را به ما نمي‌دهند ولي در بعضي از مواقع که انتگرال تابعي قابل حل نيست يا حل آن مشکل است کمک زيادي به ما مي‌‌کند.

جدول كامل فرمول هاي انتگرال

 

 

Rules for integration of general functions

\int af(x)\,dx = a\int f(x)\,dx \qquad\mbox{(}a \neq 0 \mbox{, constant)}\,\!
\int [f(x) + g(x)]\,dx = \int f(x)\,dx + \int g(x)\,dx
\int f'(x)g(x)\,dx = f(x)g(x) - \int f(x)g'(x)\,dx
\int  {f'(x)\over f(x)}\,dx= \ln{\left|f(x)\right|} + C
\int  {f'(x) f(x)}\,dx= {1 \over 2} [ f(x) ]^2 + C
\int [f(x)]^n f'(x)\,dx = {[f(x)]^{n+1} \over n+1} + C \qquad\mbox{(for } n\neq -1\mbox{)}\,\!

Rational functions

\int \,{\rm d}x = x + C
\int x^n\,{\rm d}x =  \frac{x^{n+1}}{n+1} + C\qquad\mbox{ if }n \ne -1
\int {dx \over x} = \ln{\left|x\right|} + C
\int {dx \over {a^2+x^2}} = {1 \over a}\arctan {x \over a} + C

Irrational functions

\int {dx \over \sqrt{a^2-x^2}} = \sin^{-1} {x \over a} + C
\int {-dx \over \sqrt{a^2-x^2}} = \cos^{-1} {x \over a} + C
\int {dx \over x \sqrt{x^2-a^2}} = {1 \over a} \sec^{-1} {|x| \over a} + C

Logarithms

\int \ln {x}\,dx = x \ln {x} - x + C
\int \log_b {x}\,dx = x\log_b {x} - x\log_b {e} + C

Exponential functions

\int e^x\,dx = e^x + C
\int a^x\,dx = \frac{a^x}{\ln{a}} + C

Trigonometric functions

\int \sin{x}\, dx = -\cos{x} + C
\int \cos{x}\, dx = \sin{x} + C
\int \tan{x} \, dx = -\ln{\left| \cos {x} \right|} + C
\int \cot{x} \, dx = \ln{\left| \sin{x} \right|} + C
\int \sec{x} \, dx = \ln{\left| \sec{x} + \tan{x}\right|} + C
\int \csc{x} \, dx = \ln{\left| \csc{x} - \cot{x}\right|} + C
\int \sec^2 x \, dx = \tan x + C
\int \csc^2 x \, dx = -\cot x + C
\int \sec{x} \, \tan{x} \, dx = \sec{x} + C
\int \csc{x} \, \cot{x} \, dx = - \csc{x} + C
\int \sin^2 x \, dx = \frac{1}{2}(x - \sin x \cos x) + C
\int \cos^2 x \, dx = \frac{1}{2}(x + \sin x \cos x) + C
\int \sec^3 x \, dx = \frac{1}{2}\sec x \tan x + \frac{1}{2}\ln|\sec x + \tan x| + C
\int \sin^n x \, dx = - \frac{\sin^{n-1} {x} \cos {x}}{n} + \frac{n-1}{n} \int \sin^{n-2}{x} \, dx
\int \cos^n x \, dx = \frac{\cos^{n-1} {x} \sin {x}}{n} + \frac{n-1}{n} \int \cos^{n-2}{x} \, dx
\int \arctan{x} \, dx = x \, \arctan{x} - \frac{1}{2} \ln{\left| 1 + x^2\right|} + C

Hyperbolic functions

\int \sinh x \, dx = \cosh x + C
\int \cosh x \, dx = \sinh x + C
\int \tanh x \, dx = \ln| \cosh x | + C
\int \mbox{csch}\,x \, dx = \ln\left| \tanh {x \over2}\right| + C
\int \mbox{sech}\,x \, dx = \arctan(\sinh x) + C
\int \coth x \, dx = \ln| \sinh x | + C
\int \mbox{sech}^2 x\, dx = \tanh x + C

Inverse hyperbolic functions

\int \operatorname{arcsinh} x \, dx  = x \operatorname{arcsinh} x - \sqrt{x^2+1} + C
\int \operatorname{arccosh} x \, dx  = x \operatorname{arccosh} x - \sqrt{x^2-1} + C
\int \operatorname{arctanh} x \, dx  = x \operatorname{arctanh} x + \frac{1}{2}\log{(1-x^2)} + C
\int \operatorname{arccsch}\,x \, dx = x \operatorname{arccsch} x+ \log{\left[x\left(\sqrt{1+\frac{1}{x^2}} + 1\right)\right]} + C
\int \operatorname{arcsech}\,x \, dx = x \operatorname{arcsech} x- \arctan{\left(\frac{x}{x-1}\sqrt{\frac{1-x}{1+x}}\right)} + C
\int \operatorname{arccoth}\,x \, dx  = x \operatorname{arccoth} x+ \frac{1}{2}\log{(x^2-1)} + C

Definite integrals lacking closed-form antiderivatives

\int_0^\infty{\sqrt{x}\,e^{-x}\,dx} = \frac{1}{2}\sqrt \pi 
\int_0^\infty{e^{-x^2}\,dx} = \frac{1}{2}\sqrt \pi 
\int_0^\infty{\frac{x}{e^x-1}\,dx} = \frac{\pi^2}{6} 
\int_0^\infty{\frac{x^3}{e^x-1}\,dx} = \frac{\pi^4}{15}
\int_0^\infty\frac{\sin(x)}{x}\,dx=\frac{\pi}{2}
\int_0^\frac{\pi}{2}\sin^n{x}\,dx=\int_0^\frac{\pi}{2}\cos^n{x}\,dx=\frac{1 \cdot 3 \cdot 5 \cdot \cdots \cdot (n-1)}{2 \cdot 4 \cdot 6 \cdot \cdots \cdot n}\frac{\pi}{2} (if n is an even integer and   \scriptstyle{n \ge 2})
\int_0^\frac{\pi}{2}\sin^n{x}\,dx=\int_0^\frac{\pi}{2}\cos^n{x}\,dx=\frac{2 \cdot 4 \cdot 6 \cdot \cdots \cdot (n-1)}{3 \cdot 5 \cdot 7 \cdot \cdots \cdot n} (if  \scriptstyle{n} is an odd integer and   \scriptstyle{n \ge 3} )
\int_0^\infty\frac{\sin^2{x}}{x^2}\,dx=\frac{\pi}{2}
\int_0^\infty  x^{z-1}\,e^{-x}\,dx = \Gamma(z) 
\int_{-\infty}^\infty e^{-(ax^2+bx+c)}\,dx=\sqrt{\frac{\pi}{a}}\exp\left[\frac{b^2-4ac}{4a}\right]
\int_{0}^{2 \pi} e^{x \cos \theta} d \theta = 2 \pi I_{0}(x) 
\int_{0}^{2 \pi} e^{x \cos \theta + y \sin \theta} d \theta = 2 \pi I_{0} \left(\sqrt{x^2 + y^2}\right)
\int_{-\infty}^{\infty}{(1 + x^2/\nu)^{-(\nu + 1)/2}dx} = \frac { \sqrt{\nu \pi} \ \Gamma(\nu/2)} {\Gamma((\nu + 1)/2))}\, (\nu > 0\,,
\int_a^b{f(x)\,dx} = (b - a) \sum\limits_{n = 1}^\infty  {\sum\limits_{m = 1}^{2^n  - 1} {\left( { - 1} \right)^{m + 1} } } 2^{ - n} f(a + m\left( {b - a} \right)2^{-n} )

\begin{align}
\int_0^1 x^{-x}\,dx &= \sum_{n=1}^\infty n^{-n}        &&(= 1.291285997\dots)\\
\int_0^1 x^x   \,dx &= \sum_{n=1}^\infty -(-1)^nn^{-n} &&(= 0.783430510712\dots)
\end{align}



شیطان پرستان ایرانی


تهران – خبرگزاری ایسکانیوز : اعلام رسمی خبر بازداشت 80 زن و مرد شیطان پرست در یک محفل جهنمی در کرج ، بازتاب گسترده ای داشته و این معضل با واکنش های فراوانی رو به رو شده است.
به گزارش روز یکشنبه گروه حوادث ایسکانیوز : در شرایطی که شبیخون فرهنگی و اعتقادی ، قلب جامعه (جوانان) را نشانه رفته و هجمه تبلیغات بیگانگان برای نابودی اندیشه های پاک نسل جوان ایرانی از در و دیوار می بارد باید بیش از پیش هوشیار بود.
در این وادی ، آن دسته از رسانه های خبری که همواره دلسوزانه در خدمت جامعه بوده اند می توانند با تنویر افکار عمومی ، گامی کلیدی برای مبارزه با دسیسه های شوم ؛ نظیر شیطان پرستی بردارند.
شیطان پرستی یکی از اعتقادات پوچ است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می‌دهند. دلیل آن را هم پرستش هر موجود دارای قدرت از سوی مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خیر و شر می‌دانند.
«ستوان مجید ملک زاده» جمعی فرماندهی پلیس تهران بزرگ با جمع آوری اطلاعاتی مستند ، توضیح می دهد : شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. به همین دلیل شیطان پرستی را جهان تاریک می‌گویند. شیطان پرستی ، چیزی را جست و جو می کند که در این جهان یافت نمی شود.
وی ادامه می دهد ، شیطان پرستان برای خودکشی توجیهی این گونه دارند: اگر بپرسی چرا خودت را می کشی؟ پاسخ می‌دهد می خواهم به حقیقت برسم و حقیقت در این دنیا به دست نمی آید.عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه درمورد کودکان و نوجوانان باید دید.
شیطـان‌پرستـی به چه معنـاست؟
شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار قوی تر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خداست.
در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی را که به عنوان دوزخ برشمرده می‌شود قانونمند می‌کند.
در شیطان پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌شود؛ و در نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.
به طور کلی دو تعریف برای گروه‌های شیطان پرستی در نظر افراد وجود دارد؛
تعریف اول : هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیرطبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یک شیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند که معمولا از آن به عنوان الهه سیاه نیز یاد می‌کنند و منتسب به طبیعت حقیقی انسان می‌نامند.
تعریف دوم : گروه‌هایی که از دین مسیحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را با خصوصیاتی که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند. این تعریف معمولاً توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری از گروه‌ها را شیطان پرست می‌نامند. ضرورت انتخاب این موضوع
روزگار عجیبی است ؛ هر گوشه ، در هر خیابان یا بین دوستان را که نگاه می‌کنی درباره این کلمه می‌شنوی مخصوصا بین کسانی که ادعای متال‌بازی و گوش دادن به موسیقی متال به خصوص سبک بلک‌متال را یدک می‌کشند.
چیزی که الان در جامعه مشاهده می‌شود باب شدن شیطان پرستی و انداختن پنتاگرام در گردن است.
*بلک‌متال Darkthrone ، مریلین مانسن ، نیرو انا ، آنتون لاوی، کلیسای شیطان ، satanic bible ، آدم خواری ، skull-n-bone .... احتمالا دست کم یکی از این کلمات را تاکنون شنیده‌ و آدم های زیادی را هم دیده‌اید که خودشان را طرفدار این نامها و گروهها می‌دانند.
موسیقی های آنها را گوش می‌دهند ، گاه‌ لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند، نشانه های خاصی دارند و به قول خودشان تیریپ خفن می زنند!
از اینها که بگذریم حتما زیاد هم شنیده‌اید که در فلان کشور یک عده شیطان پرست یک آدم را تیکه تیکه کردند یا خوردند یا فلان جنایت را انجام دادند. لذا بر آن شدیم تا در مورد شیطان‌پرستی و شیطان‌پرستان تحقیقی اجمالی به عمل آوریم.
* تاریخچـه شیطان پرستـی
شاید عده ای شیطان پرستی را آئینی مدرن و نهایتا مربوط به قرن های گذشته می دانند اما واقعیت چیز دیگریست. شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد.
البته شواهد به دست آمده این حرف را تصدیق می‌کند که شیطان پرستی در نواحی امریکای لاتین، امریکای جنوبی و آفریقای مرکزی به قرنها پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.
در اکتشافات امریکای جنوبی یکی از قبایل این قاره که اعتقاد بسیاری به خوب و بد داشتند شیطان را می پرستیدند و حتی انسان هایی را برای شیطان قربانی می‌کردند.
مکان های انجام مراسم قربانی هنوز وجود دارد و اجساد مومیایی به دست آمده و نوع کشته شدن ها نشانگر قربانی شدن این انسانها (که در آنها بیشتر زنان به چشم می‌خورند) است.
در آفریقای مرکزی و در دشتها و کویرهای سوزان این قاره نیز در قبایلی که معروفترین آن قبیله اوکاچاست،
شیطان به عنوان قدرت مطلق زمین و آسمان و پدید آورنده آن و خدای خشم و نفرت پرستش می‌شد و حتی قربانی هایی نیز در مواقع خاص به آن اهداء می‌شد.
بیان این نکته ضروری است که زمان قربانی کردن انسانها در برابر شیطان لحظه های خاصی بوده است.
تاریخچه شیطان پرستی به سالهای بسیار دور بر می‌گردد که بعدها این آیین و سنت به صورتهای دیگر نمود پیدا کرد که چیزهایی از گذشته چه با تحریف و چه بدون تحریف دست به دست در حال عبور همراه با زمان است.
البته شیطان پرستی به هنگام پیدایش زبان و خط و زمان مادها ، سومریان، بابلیان و ... نیز ادامه داشت تا این که شکل نوین آن به وجود آمد.
*مبدا شیطان پرستـی
مبدا شیطان پرستی قدیمی همانطور که گفته شد به قرون اولیه آدمی بر می گردد. در زمانهای قدیم انسانها در برابر هر چیزی که قدرت مقابله با آن را نداشتند و از درک آن عاجز بودند، تسلیم می‌شدند و سجده می‌کردند.
شیطان پرستی قدیمی بر اساس سنتهـای خداپرستــی و شیطان پرستی واقع نشده است و نمی‌تواند اینگونه باشد که آنها برای اینکه در مقابل قدرتی بزرگ سجده کنند.
مسلما این قدرت در شب از عظمت مخصوصی برخوردار بوده است و به ستایش و پرستش موجودی فوق طبیعی و دهشتناک که قدرت فوق العاده ای دارد می‌پرداختند که مبدا شیطان پرستی قدیمی را به وجود آورد.
شیطان پرستی جدید را پاره ای از انگلیسیان که گفته می‌شود از نجیب زادگان بودند به راه انداختند برای اینکه از قدرت شیطان و قدرت تاریکی بهره ببرند و پس از آن مراسم شیطان پرستی نوین برگزار می‌شود.
تغییرات بسیاری نسبت به شیطان پرستی قدیمی و قرون وسطایی وجود داشت؛ اما به هر حال استفاده از قدرت شیطان همچنان باقی مانده است و این چیزیست که نمی‌توان خط بطلانی بر روی آن کشید.
*سیر تاریخی شیطان پرستی:
شیطان پرستی قدیمی : شیطان پرستی قدیمی شیطان پرستی ای است که به قرون وسطا برمی‌گردد،؛ با اینکه همانطور که در تاریخچه شیطان پرستی ذکر گردید شیطان پرستی به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد اما اصولا شیطان پرستی قدیمی را مربوط به قرون وسطا می‌دانند.
موضوعی که امروزه درباره شیطان پرستی قدیمی وجود دارد و در برخی کتابها دیده می‌شود به این مطلب برمی‌گردد که اصولا شیطان را کلیسا به وجود آورد تا تمام بدیها و پلیدیها را به آن نسبت دهد تا به نوعی خدمتی به بشریت کرده باشد ! این ، البته نظریه ای است که آن چنان نمی‌تواند درست باشد و انسان را حداقل از لحاظ فکری ارضا کند زیرا پیش از مسیحیت و در زمان های حضرت ابراهیم (ع) و حضرت موسی (ع) و حتی پیش تر شیطان پرستی وجود داشته است.باید اذعان داشت چیزی به عنوان شیطان مسلما وجود دارد چون اگر نبود هیچ وقت آدم و حوا به زمین سقوط نمی‌کردند. پس نظریه فوق را می‌توان نسبت به مسیحیت و کلیسا مغرضانه خواند.
شیطان پرستی قدیمی از لحاظ معنی و از لحاظ اعمال مسلما با شیطان پرستی کنونی بسیار تفاوت دارد. شاید بتوان گفت چیزی که به عنوان شیطان پرستی امروزه در جوامع گوناگون قرار دارد شیطان پرستی قدیمی یا قرون وسطایی است که این شیطان پرستی به طور کلی محکوم شده است.
شیطان پرستی جدید با آن به مبارزه برخاسته است اما خوب هنوز عده زیادی آن را قبول دارند و به آن احترام می‌گذارند و قوانین آن را اجرا می‌کنند.
شیطان پرستی قدیمی استفاده از کمک شیطان در کارهای زیان آور و کمک به برخی پادشاهان در جنگها بوده است و حتی همسر پادشاه فرانسه برای نجات شوهر خود از مرگ مراسم شیطان پرستی قرون وسطایی را انجام داد.
شیطان پرستی قدیمی اعتقاد دارد که شیطان وجود دارد و قدرت او عظیم ترین قدرت بر روی جهان است.
اصل شهوترانی و ارضای جنسی اصل لاینفک این مراسم است. شیطان پرستی قدیمی مخالف با مسیحیت و کلیسا است و دقیقا در مراسم خود اعمال ضد مسیحیت را انجام می‌دهد.
آنها به مسیحیت و کلیسا اعتقادی ندارند و آنها را عامل بدبختی مردم می‌دانند. آنها می‌گویند مسیح پیامبری بود که باید زمین را آباد می‌کرد و مردم را به راه راست می‌برد اما تنها کاری که انجیل انجام داده دروغگویی و رواج بدی در جامعه است ! آنان قربانی کردن انسان را امری ضروری برای آرامش و احترام به شیطان می‌دانند.
در این میان دختر بچه ها بهترین قربانی برای شیطان هستند. ریختن خون در این مراسم نشانه تقدس این مراسم است ( همانند نوشیدن شراب در عشای ربانی مسیحیت که به عنوان نشانه تقدس و خون مسیح است.
شهوترانی در این مراسم از کارهایی است که باید بدان پرداخته شود چون در شیطان پرستی قدیمی ارضای حس جنسی یکی از مهم ترین عوامل است.البته با توجه به اینکه شیطان پرستان قدیمی بدترین اعمال را برای مبارزه با خدا و مسیح انجام می‌دادند لذا امور جنسی نیز به بدترین و فجیع ترین نوع انجام می‌گرفت.
آنان به جهنم اعتقادی نداشتند و می‌گفتند جهنم همین دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم ؛ بر همین اساس بدترین گناهان را در مراسم خود انجام می‌دادند. شیطان پرستان قدیمی شیطان را موجودی با هویت خارجی می‌دانند.
*شیطان پرستی جدید
شیطان پرستی جدید در انگلستان به وجود آمد و البته زیاد نیز تعجب برانگیز نیست زیرا انگلیس یکی از کشورهایی است که جادوگرانی بسیاری داشته است و البته وجود اهالی باستانی آسیای میانی و خاورمیانه و همچنین اهالی یونان باستان در انگلیس ثابت شده است.از اکتشافات در برخی محل های برگزاری مراسم شیطان پرستی و جادوگری در انگلیس نظیر محل استون هنج آثاری از تمدن ایران و یونان پیدا شده است.
همچنین در کتب شیطان پرستی و جادوگری ، کلمات عبری ، یونانی و فارسی وجود دارد البته نه به صورت کنونی.
شیطان پرستی جدید بر خلاف شیطان پرستی قدیمی اعتقادی به وجود شیطان خارجی ندارد بلکه شیطان پرستی جدید شیطان را در طبیعت و در وجود هر انسانی می‌داند و این باطن هر کسی است که شیطان در آن وجود دارد و مراسم شیطان پرستی جدید مراسمی است برای دعوت از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی است که با اعمال جنسی آرام و ارضا می‌شود.
آنان جسم پرست هستند و اعتقاد دارند هر آنچه وجود دارد مدیون آدم است.دیگر این که انسان باید کامل ترین لذت جسمانی و جنسی را در این دنیا ببرد.گزارش ایسکانیوز می افزاید، آنان معتقدند بعد از مرگ ، روح کسانی که لذت جسمانی لازم را نبرده اند به این دنیا برمی‌گردد و لذت جنسی خود را کامل می‌کند.
*انواع شیطان پرستی از نظر ایدئولـوژی
شیطان پرستی جدید آیینی است دارای شباهت هایی به اومانیسم که انسان را برترین موجود می داند و او را تنها در برابر خود مسئول می داند:
«آنتون لاوی» می گوید : خدای باعظمت و با شکوهی وجود ندارد، و جهنمی که در آن گناهکاران کباب می شوند هم نیست.اینجا و حالا روز شکنجه و سختی ماست ! حالا و اینجا روز خوشی ماست ! اینجا و حالا فرصت ماست ! این روز، این ساعت را انتخاب کن که زندگی رهایی بخشی نیست !"
شیطان پرستی جدید به خدایی اعتقاد ندارد و شیطان را تنها نوعی کهن نماد ( archetype ) می داند و انسانها را تنها در برابر خود مسئول می‌داند و اعتقاد دارد که انسان به تنهایی می تواند راه درست و غلط را تشخیص دهد به همین دلیل هم این اعتقاد بیشتر به عنوان یک اعتقاد فلسفی شناخته می شود .
شیطان در این اعتقاد نماد نیروی تاریکی طبیعت ، طبیعت شهوانی ، مرگ ، بهترین نشانه قدرت و ضدمذهب بودن است. این اعتقاد دارای شاخه های متعددی است اما می توان گفت جز یکی دو نوع آن همگی دارای این اصول هستند:
Atheism (خدایی در شیطان پرستی وجود ندارد)
Not dualistic (روح و جسم غیرقابل دیدن هستند و هیچ جنگی بین عالم خیر و شر وجود ندارد)
Autodeists (خود پرستی ، خدایی جز خود انسان وجود ندارد و هر انسانی خود یک خداست)
Materialistic ( اعتقاد به اصالت ماده)
وابسته به راه چپ بودن در برابر راه راست که راه خدایی هست.
ضد مذهب بودن خصوصا مذاهبی که اعتقاد به زندگی پس از مرگ دارند.
اعتقاد به لذت اعلای دنیوی ، زیرا تمامی خوشی دنیایی است و این خوشی ها خصوصا لذات جنسی پتانسیل لازم را برای کارهای روزانه آماده می کنند و به هر شکلی انجام آنها لازم و ضروری است./525
منبع:/iscanews.ir

نمادهای شیطان پرستی

در بررسي نمادهاي متعلق به شيطان‌پرستي خط بسيار روشني از ارتباط صهيونيسم و شيطانيسم به وضوح قابل مشاهده است .
در ذيل برخي از نمادها كه به عنوان نگين انگشتر ، ‌گردنبند ، تصاوير بر روي دست‌بندها ، پيراهن ، شلوار ، كفش ،‌ ادكلن ، ساعت و ... درج شده و از جمله به ايران اسلامي نيز راه يافته است ، مورد بررسي و معرفي قرار مي‌گيرد :







ا گر نوشته وسط نماد يعني (Satanism) به معناي شيطان‌گرايي به همراه دايره حذف كنيم ، آن وقت يك ستاره پنج‌ضلعي بر جاي مي‌ماند كه همان نشانه ستاره صبح يا پنتاگرام (pentagram) باقي مي‌ماند .






اين سمبل نيز همان پنتاگرام است ، با فرق اينكه انواع آن گاه پنج‌ضلعي وارونه (snvertedpentagram ) يا ديو (Buphomet ) و به شكل در ميان نمادهاي شيطان‌پرستان به چشم مي‌خورد .




 برخي از شيطان‌گرايان محدوده جغرافيايي « تحت سلطه » اين نماد و در واقع منطقه نفوذ شيطان‌گرايي را در نقشه ذيل توصيف مي‌نمايند . (محدوده در ايسلند و اروپا)

درميان پنتاگرا‌هاي قبلي تصوير سر يك بز تعبيه شده است كه اقدامي ضد مسيحي ، ‌به اين معناست كه مسيحيان معتقدند كه مسيح همچون يك بره براي نجات ايشان قرباني شده است و با توجه به اينكه ايشان بز را نماد شيطان و در برابر بره مي‌دانند اين آرم را انتخاب كرده‌اند.








666 : يك سمبل با عنوان « شماره تلفن شيطان » توسط گروه‌هاي هوي متال وارد ايران اسلامي شده اما در حقيقت علامت انسان و نشانه جانور در ميان شيطان‌پرستان تلقي مي‌شود و براساس مكاشافات 13:18 « ... پس هر كس حكمت دارد عدد وحش را بشمارد ،زيرا كه عدد انسان است و عددش 666 است . »  از سال‌ها پيش تاكنون اين عدد با اشكال مختلف بر روي ديوارهاي شهرهاي بزرگ كشور مشاهده مي‌شد .
 



صليب وارونه (upside down cross ) : اين نماد و حكايت از « وارونه شدن مسيحيت دارد » و عمدتا استهزا و سخره گرفتن اين دين  است . صليب وارونه در گردن بندهاي بسياري مشاهده شده و خواننده‌هاي راك انواع مختلف آنرا به همراه دارند .











نماد صليب شكسته يا چرخ خورشيد (swastika or sun wheelc) : چرخ خورشيد يك نماد باستاني است كه در برخي فرهنگ‌هاي ديني همچون كتيبه‌هاي بر جاي مانده از بودايي‌ها و مقبره‌هاي سلتي و يوناني ديده شده‌است .

 لازم به توضيح است اين علامت سال‌ها بعد توسط هيتلر به كار رفت ،‌ لكن برخي با هدف به سخره گرفتن مسيحيت اين سمبل را وارد شيطان‌پرستي كردند .





چشمي در حال نگاه به همه جا (All seeing Eye) : چشم در برخي نمادهاي روشنفكري نيز به كار مي‌رود . اما شيطان‌پرستي اعتقاد دارند چشم در بالاي هرم « ‌چشم شيطان » است و « بر همه جا نظارت و اشراف دارد » .
 اين علامت در پيشگويي ،‌ جادوگري ، نفرين‌گري و كنترل‌هاي مخصوص جادوگري مورد استفاده قرار مي‌گيرد .گفتني است اين نماد بر روي دلار آمريكايي به كار رفته است .







اين نمادها به انگليسي (Ankh) انشاء‌مي‌شود و سمبل شهوت‌راني و باروري است .
 اين نمادها به معناي روح شهوت زنان نيز تعبير مي‌شود . امروزه نماد « فمنيسم » در واقع يك نماد برداشت شده دقيقا از سمبل‌هاي شيطاني است .



پرچم رژيم صهيونيستي
: قابل توجه جدي است كه رژيم صهيونيستي علاوه بر حمايت‌هاي آشكار و پنهان ،حتي از قرار گرفتن نماد رسمي كشور نامشروعش در كانون علائم شيطان‌گرايان نيز پرهيز ندارد .




ضد عدالت (Anti justice) : با توجه به اينكه تبر رو به بالا نماد عدالت در روم باستان به شمار مي آمده است شيطان‌پرستان تبر رو به پايين را با عنوان نماد ضد عدالت در راه پيمودن مسير تاريك انتخاب كرده‌اند .
 
همچنين گفتني است كه فمنيست‌ها از دو تبر رو به بالا به معني مادر‌سالاري باستاني استفاده مي‌نمودند.




 
 
 
 
سر بز (Goat Head) : بز شاخدار ، ‌بز مندس mendes (همان ba'al بعل خداي باروي مصر باستان) ، ‌بافومت ، خداي جادو ، scapegoat (بز طليعه يا قرباني) اين يكي از راه‌هاي شيطان‌پرستان براي مسخره كردن مسيح است زيرا گفته مي‌شود كه مسيح مانند بره‌‌اي براي گناهان بشر كشته شد . همانطور كه در توضيح نمادهاي اول اشاره شد ،‌اين نماد تصوير كاملي است از بز قرار گرفته در نماد پنتاگرام .






 
 
 
 
هرج و مرج (Anarchy) : اين نماد به معناي از بين بردن تمام قوانين است و دلالت بر اين امر دارد كه « هر چه تخريب كننده است تو انجام بده » اين نماد عمدتا مورد استفاده گروه‌هاي هوي‌متال است .





چشم شيطان (Aye of satan) :  اين نماد نيز به معناي چشم « شيطان و نظارت و اقتدار » است و كمتر شناخته شده است . 
 
 
 
 
 
 مطالب مرتبط: